Jen jedné firmě v Česku se už od začátku dařilo skloubit pojem H-D s pojmy extrémní výkon, nízká hmotnost, sport a závodění. Řeč je o pražském Pro Performu, který se svou letošní novinkou vrátil na tuzemskou špičku.
Stavby tematických motocyklů jsou ve světě v módě a nevyhnuly se ani naší zemi. Po několika variacích na téma české pivo a motocyklech v kabátě Jack Daniels nebo Jim Beam začal customizéry lákat svět rychlých aut. Po variaci na téma Ford GT Gulf Racing nebo Porsche Turbo Martini Racing konečně došlo i na Ferrari.
O značce Harley-Davidson snil Kuba vždy. Mezitím jezdil na všem možném. Dlouhý čas na šestistovce Shadow a těsně před přesedláním na stroj, o kterém bude řeč, to byla dokonce Jawa Pérák. Zatímco v hlavě spřádal představy o podobě Harleye, v jednom měl jasno od samého začátku. Stavbu svěří klukům z pražské firmy Pro Perform...
Není to dlouho, co jsme zde představili jedno povedené dílko vzešlé z pražské firmy Pro Perform v Zenklově ulici, a už je tu další. Motocykl Halley-Davidson, který prošel rukama Jakuba Petra a Tomáše Hanžlíka, nazval jeho majitel Petr Chaloupka Stříbrňák…
Už dlouho jsme se nepochlubili žádnou novinkou, ne že bychom nechtěli, ale všechny nové stroje se dokončovaly takřka současně. Snad si někdo vzpomene na profil v Motocyklu nazvaný Obr Koloděj. Tato motorka prodělala tak zásadní přestavbu, že ji nyní představujeme jako úplně nový motocykl…
Až někdy potkáte motorku, která je z jedný strany natřená na černo a z druhý oranžově, tak buďte obezřetní. Jednak by vás mohly poměrně otevřený Supertrappy po nastartování na místě svojí zvukovou salvou odstřelit, a pokud máte domácí zvíře menších rozměrů, mohlo by být bez větších problémů nasáto do obřího S&S karbanátku. Tahle motorka je sice kompromis jízdních vlastností a dragsterových výkonů, ale použitý díly s kompromisem moc společnýho nemaj…
Je to Harley-Davidson? Není? Nápis na palivové nádrži hovoří jasnou řečí, přesto na tomto motocyklu není jediná součástka, kterou byste našli na kterémkoli modelu Harley-Davidson současné produkce. Zrod tohoto stroje trval stejně dlouho jako běžné těhotenství a na konci června se zrodil unikát, který nemá na světě dvojníka. Jeho pořizovací cena je hodně přes milion korun, ale výsledek stojí za to…
Customizing aus der Tschechischen Republik – wie kommt ihr denn da drauf? Diese Fragen haben uns einige Leser nach der Ankündigung der Story gestellt. Die Antwort enthält der Artikel, und diese ist wieder mal eng mit dem Namen High Performance Magazín verbunden.
Stavbami, přestavbami a úpravami různých motocyklů se u nás zabývá různorodé spektrum lidí a firem. K těm nejpečlivějším a nejnáročnějším patří Pro Perform, který se zaměřil na Harley-Davidsony a jejich vylepšování. Ke slovu přicházejí komponenty těch nejzvučnějších zámořských specialistů, i když řada dílů vzniká také u nás. Takto vzniklé, a řekněme na rovinu, ne levné kreace se dají bez váhání označit za šlechtu českých unikátů…
Za posledních několik let se výrazně zviditelnil rozdíl mezi americkým a evropským pojetím ve stylu Harley-Davidson. Evropa nasadila maty, hliníky, moderní a technicky dokonalé prvky. Designem se dotýkají speciálů a dragsterů. A právě o takovýto motocykl jsme se pokusili. Toto je výsledek…
O tom, že do našich luhů a hájů pronikly moderní vlivy designu Harley-Davidson už není pochyb. Motocykl, který vám nyní představujeme, se snaží o další postup ke sportovnímu pojetí Halleye. O tom, kolika různými přestavbami tato motorka prošla, se nebudeme šířit. Hledání stylu u majitele této motorky je opravdu nezměrné, a jak to tak vypadá, nikdy nekončící. V každém případě je tento stroj velmi povedený a neobyčejně sladěný…
Harley-Davidson. Tyhle stroje mají duši a dají se s nimi dělat neskutečně brutální věci. Máme pro vás důkaz.
Keď navštívíte Prahu a nemáte práve záujem o historické pamiatky ale ste naopak vyznávačom klasickej krásy motocyklov, doporučujeme vám navštíviť firmu Pro Perform.
A říkají: „Velký kluci maj’ rádi velký hračky.“ To je taková zaklínací formulka. Něco jako šém. Když prý nic jiného, tak tohle na ženskou zabere. Alespoň v případě partnerky 35letého Milana Plocka ze Starého Města u Moravské Třebové zabrala, byť tak úplně jednoduché to nebylo.
Harley, kterého vám dnes v profilu představujeme, byl na veřejnosti poprvé k vidění jako součást stánku našeho časopisu na výstavě Motocykl ’98. Pravda je, že díky němu zcela zanikalo, byť daleko vyšší, v koutě skromně stojící zabahněný enduro. Vedle této mašiny totiž lehce zaniká kdeco. Motorka, postavená firmou Pro Perform, je připravena zejména pro závody dragsterů, podmínkou ale byla možnost jejího užívání v běžném silničním provozu.
V Motoráji byl otevřen nový obchod. Takto stručně lze uvést informaci, jako je návštěva marťanů u Macdonalda, či existence živého mamuta na Libuši. Ovšem to, že po několikaměsíčním úsilí, úhynu několika řemeslníků, spotřebě betonu jako na Barrandovský most, se podařilo zprovoznit poslední nevyužitý prostor v Motoráji, to se nedá ani slovy vyjádřit…
Každý častější návštěvník Motoráře si musel všimnout, že se vznikem P-P se objevilo velké množství HD na tomto place. Co ale nedává lidem spát, je to, že každý Harley je jiný. Pro častý výskyt vykulených očí, slintajících úst, pro neustálý příval neuvěřitelných otázek na lidi z P-P a Motoráje, jsme se rozhodli vrhnout do jámy lvové a pokusit se z individuí z P-P vyrazit nějaké vysvětlení…
Firma Pro Perform se zabývá jak stavbami motocyklů, tak i jejich úpravami. Chceme vám představit jednu z prvních prací této firmy. Jde o netradiční variantu na HD Sportster 883. Nejdůležitější před zahájením úprav na motocyklu je mít ucelenou představu o tom, jak má stroj nejen vypadat, ale i jakou má mít duši.
Vor ein paar Monaten faxte mir Alex Masek ein paar Infos der Firma Pro Perform. Ich staunte nicht schlecht, ob der dort vorgetragenen Ausführungen. Ein paar Tage später erreichte uns zusätzlich noch ein vierfarbiger Flyer, der die im Fax gemachten Angaben bestätigte. Pro Perform ist ein ernstzunehmender Harley-Shop, der Customizing betreibt.
Vliv dragsterových závodů je mocný, na druhou stranu ani vliv módních trendů ve stavbách Harleyů už u nás není zanedbatelný. Když tyhle vlivy ještě živí dva nadšenci sídlící na Libeňském mostě v dílně s cedulí Pro Perform, můžete si být jisti postupným odklonem většiny harleyistů od plamenů na nádrži a chromovaných orlic.
Když Pro Perform postaví nový motocykl stojí to opravdu za to. Vždycky má motor do V a vždycky skvěle jezdí.
Takže opět máme tu čest vám představit poslední klenot, který vyšel z naší dílny. Tentokrát už nejde o návrat, ale o žhavou současnost.
Motocykl, který dnes představujeme, je první a zatím nejrozsáhlejší přestavba modelu 2000 s Twin Camem. Bylo to hodně hledání změn proti starším typům. Většina výrobců nebyla na nové modely připravena, takže se muselo hodně upravovat a přizpůsobovat.
Je to Harley-Davidson? Není? Nápis na palivové nádrži hovoří jasnou řečí, přesto na tomto motocyklu není jediná součástka, kterou byste našli na kterémkoli modelu Harley-Davidson současné produkce. Zrod tohoto stroje trval stejně dlouho jako běžné těhotenství a na konci června se zrodil unikát, který nemá na světě dvojníka. Jeho pořizovací cena je hodně přes milion korun, ale výsledek stojí za to…
Po řadě sportovně laděných kousků jsme velice rádi, že můžeme představit bike, který se nás pokouší vrátit zpět do éry dlouhých vidlic a vysokých větví. Ne že by tento styl zanikl, ale přece jen moderna ho u nás trochu převálcovala. Myslím ale, že se každý rád podívá na pěkného choppera.
Jak možná víte, září bývá čas, kdy Harley-Davidson představuje novinky na příští sezónu. Pokud chcete příští rok jezdit na novém stroji, není radno otálet s objednávkou, protože poptávka každoročně převyšuje nabídku. Navštívili jsme autorizované prodejce značky Harley-Davidson Jakuba Petra a Tomáše Hanžlíka v sídle jejich pražské firmy Pro Perform, aby našim čtenářům přiblížili, co mohou jako zákazníci očekávat…
Jedna z věcí, kterou maj tyhle dvě motorky společnou, samozřejmě kromě technický krásy, kterou je nejlepší si vychutnat za zavřenýma dveřma koupelny, je to, že byly obě přivedeny na svět na Libeňským ostrově v Praze a to dvěma různejma firmama. Dlouhýho a nízkýho high tech pro-streeta postavil vrchní mechanik Pro Perform Tomáš Hanžlík a low tech přestavěného veterána Harleye z II. světové války zase servisman Motoráje Ondřej Vondrášek…